zondag 19 juni 2011

Chicorei

Net als je denkt dat de bloemenweide over haar hoogtepunt heen is steekt er weer een nieuwe soort de kop op. En deze keer ben ik er zeker van. De laatste pogingen tot determineren zat ik er steeds nevens, maar nu zit ik just. Ik durf de naam van het plantje zelfs in de titel zetten, zo zeker ben ik!


Alweer een prachtig plantje. Jammer dat de bloem enkel 's ochtends opengaat.

In de bloemenweide heeft de bruine kikker, die ik einde april voor het eerst zag, ondertussen ook zijn stekje gevonden. Ik heb er nog geen foto van kunnen nemen want hij is razendsnel. De voorbije week heeft hij mij bijna dagelijks ferm doen verschieten door ineens voor mijn voeten richting vijver weg te hupsen. Je zou bijna denken dat hij het met opzet doet, de rakker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten