woensdag 2 juni 2010

voor en achter

Eerlijk is eerlijk, de bloemenweide achterin de tuin trekt nog op niks. Hoewel ik weet dat ik voornamelijk meerjarigen heb ingezaaid die pas volgend jaar zullen bloeien. Maar toch had ik stiekem al wat gehoopt op simpele dingen zoals fijne margrietjes en hordes coole boterbloemen en dikke sappige bossen klaver. Wat ik heb gekregen is veldzuring en saai gras en nog meer veldzuring... Ok, ook 1 plantje vogelmelk maar die is ondertussen al uitgebloeid.
Maar het ziet er wel goed uit voor de toekomst denk ik. De grassen hebben nog niet alles overwoekerd en er zijn ook geen brandnetels of distels opgedoken. Ondertussen heb ik de overschot van het zaad ingezaaid in bloembakken op het terras en nog een deel bloemenweide rond de vijver bijgezaaid. Het is een beetje laat om te zaaien maar hopelijk komt er nog wat van.
Ondertussen heeft mijn laksheid in de voortuin wel wat opgeleverd. Ongelooflijk wat een hogere maaistand en niet wekelijks maaien kan doen met een "propere" (oftewel doodse) gazon. De voortuin staat wél vol met klaver, margriet en boterbloem (en nog iets ongeïndentificeerds, klein en geel). Vooral de bijen vinden het daar veel toffer dan in de "bloemenweide".

Vooralsnog wint de voorkant met groot verschil in de categorie "zoemfactor".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten