zondag 1 mei 2011

de Hof-leverancier

De vijver is nog steeds niet helemaal af: de randafwerking stel ik nu al een eeuwigheid uit. Het plan was begroeiingsmatten te gebruiken. Dit zijn PVC matten met een soort gaasstructuur die over de vijverrand gelegd worden. Hierin worden dan "kruipende" planten zoals Penningkruid gezet die daarin wortelen en dan de rand helemaal gaan begroeien.

Helaas zijn deze PVC matten vrij moeilijk te vinden. Uiteindelijk vond ik ze dan toch bij de hof leverancier te Ekeren.

Het was vandaag de eerste keer dat ik daar kwam en dit is absoluut zeker de winkel met het grootste aanbod aan vijverartikelen welke ik ooit gezien heb. Vele soorten vijvervis (van gigantische kois to minieme grondeltjes),en een enorm aanbod aan planten, zelfs rivierkreeftjes! Indrukwekkend.

En vooral de moeite waard om te vermelden is het enorme aanbod aan inheemse zuurstofplanten. Bij de meeste winkels hebben ze waterviolier, gedoornd hoornblad, lidsteng en waterranonkel als inheemse soorten maar hier hebben ze nog eens een stuk of vier (!) soorten fonteinkruid, aarvederkruid en sterrenkroos. Er bevindt zich nu dan ook een mandje aarverderkruid in mijn vijver.

Als nadeel moet ik wel de prijzen vermelden, deze zijn aan de hoge kant vergeleken met bv Pelckmans. Maar voor dingen die je nergens anders vindt neem ik dat er graag bij.

1 opmerking:

  1. Vanwaar ken ik dat ...
    "de randafwerking stel ik nu al een eeuwigheid uit".
    Die pvc matten zien er inderdaad wel heel interessant uit! Zal binnenkort ook eens een kijkje nemen in die winkel! Een andere interessante winkel is deze: http://www.holvoet.com
    Ik vermoed dat die ongeveer van hetzelfde kaliber is.
    Nuja, rand of niet, leven genoeg in de vijver, het komt er ooit wel eens van :)

    boer Thomas
    http://www.boerthomas.be

    BeantwoordenVerwijderen